Mount Desert Island

10 augustus 2015 - Bar Harbor, Maine, Verenigde Staten

Vandaag, 10 augustus, willen we Mount Desert Island gaan bezoeken. Tijdens het ontbijt besluiten we dat eerst Bar Harbor gaan bezoeken. We zitten hier al twee dagen, maar we hebben nog niet de tijd genomen om het dorpje te bezoeken. Het blijkt een gouden greep. Bar Harbor is toeristisch, maar wel erg mooi. Hélène heeft een shirt gekocht en Maarten en Chris ieder een boek.

Hierna rijden we langs de kust van het eiland. In het nationale park zijn de rotsen roze. Dit kleurt erg mooi met blauw van de oceaan, want ook vandaag hebben we weer een stralende dag. De route leidt ons naar Northeast Harbor. Een nog kleiner dorp met nog grotere huizen. Wij dachten dat er in Bar Harbor al mooie vakantiehuizen stonden, maar de huizen in Northeast Harbor overtreffen ze. De echt grote huizen krijg je ook hier niet te zien. Deze staan aan lange oprijlanen aan het water.

We hebben drie heerlijke dagen gehad op dit buitengewoon mooie eiland en begrijpen nu waarom Amerikanen hier hun vakantie willen doorbrengen.

1. Yvonne de Graaf:
    11 augustus 2015
    Hi collega en familie,
    Wat een geweldige foto's en mooie verhalen. Ik heb bewondering voor de persoon die dit allemaal doet! Dit is een reis voor one's in a lifetime! GEWELDIG DE NATUUR DAAR.
    Via de verhalen en mooie foto's geniet ik mee met jullie
    groetjes en een goede reis verder.