Homerun!

23 augustus 2015 - Carroll, New Hampshire, Verenigde Staten

De avond van woensdag 19 augustus zijn we naar een baseball wedstrijd geweest in Boston, de Boston Red Sox tegen de Cleveland Indians. We waren bij tijds in het stadion en we hadden niet verwacht dat het vol zou komen. De wedstrijd begon om tien over zeven en toen zat het stadion vol. De wedstrijd is vooral een gebeuren waaromheen veel gebeurt. Zo is het gewoon, dat je tijdens de wedstrijd je plaats verlaat en eten en drinken gaat halen. Ook is er veel aandacht voor sociale gebeurtenissen. Zo werd er tijdens de wedstrijd aandacht geschonken aan de strijd tegen kanker. Mensen worden in het zonnetje gezet en dan applaudisseert het hele stadion voor hen. Soms lijkt het wel alsof de wedstrijd bijzaak is. De Boston Red Sox wonnen overtuigend. Wat ons hierbij opviel is dat het spel zo snel is, dat je haast alleen vanuit een homerun punten kunt maken.

Donderdag, 20 augustus, zijn de we naar het Museum of Fine Arts gegaan. Vooral Chris vond dit geweldig. Vooral de pre-Europese Amerikaanse kunstverzameling van het museum is indrukwekkend. Chris zag zoveel mooie stukken dat die niet vooruit te branden was. Verder is de verzameling Europese kunst indrukwekkend. In het museum kun je zien dat er in Boston veel geld is verdient. Amerikanen hechten grote waarde aan Europese spullen. Waarbij de verzameling na overlijden van de verzamelaar wordt gedoneerd aan een museum. Zo hing er een mooie collectie Rembrands. Ook was de zaal met Franse impressionisten erg mooi. Hierna hadden Hélène en Maarten het wel gehad. Zij zijn terug naar het hotel gegaan. Chris en Anne hebben nog een bezoek gebracht aan het Massachussets Institute of Technology. Die avond hebben we de vakantie afgesloten in Italiaans restaurant. Hier serveerde men niet het standaard Italiaanse eten, maar kleine gerechtjes die stuk voor stuk heerlijk waren. Ook het personeel was erg enthousiast. Dit alles maakte deze avond tot een culinair hoogtepunt.