Back to Boston

19 augustus 2015 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Onze vakantie nadert zijn einde. Dinsdag 18 augustus zijn we teruggekomen in de stad waar we zijn begonnen, Boston. Onderweg hebben we Lowell bezocht, een voormalige textielstad ten noorden van Boston. Een erg mooie en in het verleden rijke industriestad. Lowell dankt zijn rijkdom aan het verval in de Merrimack rivier, waardoor men al voor de stoommachine over volop energie beschikte om machines aan te drijven. We zijn naar het textielmuseum geweest, waar niet alleen werd uitgelegd hoe je van ruwe katoen tot katoenen stoffen komt, maar ook hoe de oostkust van de VS zich heeft geïndustrialiseerd met het kapitaal dat in Boston was verdiend met de handel met Europa. Een erg leuke uitstap.

Ons hotel in Boston ligt midden in de stad. Aan de freedom trail, ons eerste uitstapje van deze vakantie. Vandaag, woensdag 19 augustus, zijn we 's morgens eerst naar Boston Aquarium geweest. Vooral het centrale aquarium dat zich uitstrekte over meerdere verdiepingen was indrukwekkend. Hierin zitten vissen en zeeschildpadden van de Caraïbische zee. Daarna zijn we met de metro naar het Science Museum geweest. Op zich heel erg interessant, maar er worden veel onderwerpen behandeld en het museum richt zich vooral op gezinnen met jonge kinderen waardoor het erg rumoerig is. Ondertussen zaten we met een probleem. Vanavond gaan we naar een wedstrijd van de redsox. Gisteravond hadden we via het internet van het hotel kaartjes gekocht. Maar Hélène kreeg geen kaartjes bezorgd in haar mailbox. Ook een mail om ons te helpen, leverde geen resultaat. We zijn naar het stadion geweest en daar werden we vriendelijk geholpen. Waarna we met vier tickets naar buiten mochten. Morgen meer over de honkbalwedstrijd.