Een nat pak

16 augustus 2015 - Springfield, Massachusetts, Verenigde Staten

14 augustus vertrokken we uit Bretton Woods. Na dagen was de top van de Mount Washington 's morgens eindelijk te zien. Het was een stralende ochtend met mistbanken in de dalen. We hebben deze dag een reis naar Niagara Falls gepland. we hadden 850 kilometer voor de boeg. Na de White Mountains zijn we tijdens deze reis ook nog door de Green Mountains gereden. We vinden de Appalachen een erge mooie bergketen. 's avonds slapen we in Buffalo, New York.

Zaterdag, 15 augustus, staan we vroeg op, zodat we voor de grote meute uit de Niagara Watervallen kunnen bezoeken. Onderweg komen we een informatiecentrum tegen. Hier raden ze ons aan een begeleide tour te doen. Opnieuw een gouden greep. Als reisleider krijgen we Brian. Een Amerikaan die opgegroeid is in Niagara. Hij vertelt ons honderduit over de streek, de geschiedenis en hoe de staat New York omgaat met het park waarin de watervallen liggen. Allemaal erg interessant. Alleen blijft de hoofdmoot het vallende water.

Eerst werden we naar Goat Island gebracht. Hier bleek dat deze dag ook de voorzitter van de VN, Ban Ki Moon, een bezoek aan de watervallen bracht. Hierna gingen we naar de Cave of the Winds. Nadat we waterschoentjes en een ragencape hadden aangetrokken, mochten we naar beneden, om een nat pak te halen. Het was niet alleen indrukwekkend om zoveel water naar beneden te zien komen, maar ook onvergetelijk. Door de schoonheid zou je haast vergeten dat je hier met zoveel mensen bent en steeds in de rij moet staan.

Doordat zaterdag de drukste dag is, liepen we veel vertraging op. Dit werd gecompenseerd door de lunchpause in te korten, zodat we toch alles zouden kunnen zien. Na de lunch gingen we naar de boten, The Maiden of the Mist. De boottocht was leuk en indrukwekkend, maar niet zo mooi als de ochtend. Brian sloot het programma af met een bezoek aan de stroomversnellingen in de Niagarariver.

Omdat we zo vroeg waren opgestaan, hadden we de tijd een slaapplaats buiten Niagara te zoeken. Rond half 7 's avonds besloten we een Inn uit ons navigatiesysteem te kiezen. We werden naar een heel mooi plaatsje op het platteland van de staat New York gedirigeerd. De Inn bleek wondermooi, alleen door een concert in de stad hadden ze geen plaats. Uiteindelijk bleek nog een motel slaapplaatsen te hebben. 's avonds hebben we heerlijke pizza's gegeten in het plaatsje, Victor, waar we sliepen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Familie backer:
    17 augustus 2015
    Hallo familie Biemans,

Toch de lange autorit richting Niagara gemaakt. En geen spijt zo te lezen. Het heeft jullie veel moois gebracht. Ook de keuze van de begeleide toer bleek een juiste. Met veel plezier weer jullie reiservaringen gelezen en natuurlijk met een vleugje van herkenning hier en daar.

Groeten,
    Fam. Backer