Franconia Notch

12 augustus 2015 - Carroll, New Hampshire, Verenigde Staten

Gisteren, 11 augustus, hebben we de kust van Maine achter ons gelaten en zijn we naar de White Mountains in New Hampshire gereden. Het was een stralende ochtend. We hadden de kust nog niet achter ons gelaten, of het begon te regenen. Heel de route bleef het regenen. Toen we aan het eind van de middag aankwamen in ons hotel, stopte de regen. 's avonds waren de bergen rondom ons hotel gehuld in wolken.

Vandaag, 12 augustus, hebben we Franconia Notch State Park bezocht. We zitten nu in een middelgebergte. Deze bergen zijn bedekt met vooral loofbossen, anders dan aan de Antlantische kust staan hier niet meer zoveel dennen. We hebben the Flume en Canonball Mountain bezocht. The Flume is een smalle ravijn waar een klein riviertje doorheen stroomt. In de ravijn liepen we over vlonders en houten trappen, het was erg mooi. Bij de Canonball Mountain gingen we met een kabelbaan omhoog naar de top van de berg. Hier hadden we een geweldig uitzicht.