Dobberend op de oceaan.

10 augustus 2015 - Bar Harbor, Maine, Verenigde Staten

Zondag 9 augustus staan we vroeg op. Om kwart voor zes gaat bij ons de wekker. Zo vroeg dat in ons huisje moeten ontbijten. Gepakt en bezakt gaan we op weg, op naar National Park Sea Kayak Tours. Uiterlijk half 8 moesten we er zijn en we waren er ruim op tijd. Eerst kregen we een uitleg van onze gids, Joel. Hij is heel erg aardig en kon goed uitleggen wat je wel en niet in de kayak moest doen. Onze groep bestond uit 3 families en in totaal 13 personen.

We kayakten van het begin van het eiland tot aan Barletts Landing, in totaal 6,1 mile. Het kayakken viel heel erg mee. Van te voren maakte Chris zich zorgen dat we met een nat pak zouden thuis komen. Niets bleek minder waar. Met de uitleg van Joel, een rugwind en een gunstig getij was het heerlijk peddelen. Onderweg hebben we niet veel dieren gezien, wel weer zeehonden en een bold eagle. We voeren door een prachtig stukje natuur. Waar erg rijke Amerikanen een van hun vakantiehuizen hebben staan. Joel vertelde ons dat ze niet meer dan twee weken per jaar worden bewoond. Zo voeren we ook langs Barlett Island. Het gehele eiland behoort de Rockerfellers toe.

's middags zijn we naar de Wallmart gegaan. Een enorme winkel, waar je zoveel kon vinden dat we besloten onze boodschappen gewoon in dorpssuper te halen.

1. René, Marcya, Linda en Vera:
    11 augustus 2015
    Hoi familie Biemans,
    We zijn weer helemaal bij met het lezen an al jullie reisverslagen. Jullie beleven mooie en leuke dingen. De Kayaktocht en Whale spot toer spraken ons ook zeker aan. Maar ook het mooie landschap waar jullie doorheen rijden. En een bezoekje aan Wall Mart hoort er ook bij kopen hoeft natuurlijk niet.

Groeten vanuiit Domburg camping Westhove