Op walvisjacht.

9 augustus 2015 - Bar Harbor, Maine, Verenigde Staten

Zaterdag 8 augustus was onze eerste dag op Acadia. Allemaal hebben we heerlijk geslapen. Het ontbijt in het hotel is buitengewoon. Geen scrambled eggs, maar fritata en nog wel in twee smaken. Ook allerlei heerlijke koffiekoekjes als nagerecht. Hierna gaan we naar het nationale park. Waarvoor we eerst een toegangspas moeten kopen. Hierna rijden we in de rij het park in. We besluiten niet naar het zandstrand te gaan, maar komen uit op Cadillac Mountain en Jordan Pond. Beide erg mooi. Vanaf de berg hebben kunnen we het hele park overzien.

Voor de avond hebben we een whale watching tocht geboekt. We vertrekken om half 5 om terug te komen na zonsondergang. Het was een hele mooie tocht. We hebben heel veel gezien: veel zeevogels, verschillende soorten dolfijnen, zeehonden, verschillende Moa Moa's, grote zonvormige vissen die met hun rugvin boven water uitkomen, en uit het water springende vissen. Dit omdat de walvissen op ze jaagden. In totaal hebben we 4 walvissen gezien,één dwergvinvis en drie bultruggen. Het is vooral leuk bultruggen te zien. Toen we ze spotten, leek het alsof ze ons verwelkomden door alle drie met een flipper te zwaaien. We konden zo dichtbij komen dat we ze konden horen puffen.