Flowerpot Rocks

7 augustus 2015 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Gisteren, 6 augustus, hebben we een rondreis gemaakt langs de Bay of Fundy. We hebben daar het hoogste getijdenverschil gezien van heel de wereld. Per dag stuwt eb en vloed meer zeewater de baai in dan alle zoetwaterrivieren op de wereld bevatten. Het hoogtepunt van ons bezoek was Hopewell. Hier hebben we de Flowerpot Rocks bezocht. We kwamen toen het eb aan het worden was. We konden over de bodem van de baai lopen en hierin stonden bloempotten met een mooie groene kruin.

Na de middag zijn we verder gereden langs de baai. Ondertussen werd het vloed en begon het hard te waaien. We kwamen uit bij een vuurtoren waar we heerlijk hebben gegeten. Hierna zijn we teruggereden naar Hopewell en nu was het hoogwater. De bloempotten, die we eerst op de baaibodem zagen staan, waren nu eilanden geworden met bomen erbovenop. Als we niet hadden geweten, hoe het er bij eb uit zag, zou er niets aan zijn geweest. Nu was het heel indrukwekkend.