het is bijna zo ver!

17 juni 2015

Heey

Over 37 nachtjes is het dan eindelijk zover! Wij vertrekken dan naar Amerika. We hebben de koffers al gekocht en een minivan gehuurd. De vliegtuig tickets hebben we ook al in de pocket.

Waar gaat de reis naar toe?

We hebben een rechtstreekse vlucht naar Boston. In Boston verblijven we twee nachtjes om te wennen aan het tijdverschil en om uit te rusten van de vliegreis. Vanuit Boston rijden we met de gehuurde auto naar Portland toe om met de boot de oversteek te maken naar Yarmouth in Canada. De oversteek duurt een nacht. Als we zij aangekomen in Yarmouth, gaan we weer verder met de auto naar Halifax. In Halifax blijven we twee nachten.

Wat we van plan zijn om in Halifax te doen, weten we nog niet, maar we gaan sowieso de stad bezichtigen en wat we veder gaan doen lezen jullie wel in de volgende blogs.

Vanuit Halifax gaan we naar het eiland Cape Breton. Daar blijven we in de stad Cheticamp voor drie nachten.

Vanuit Cheticamp gaan we naar Prince Edward Island, waar familie van ons woont. We slapen daar waarschijnlijk in een huisje aan de zee. We blijven voor vier nachten op Prince Edward Island.

Daarna rijden we door met de minivan naar Hopewell. Daar blijven we twee nachten. Vervolgens maken we de reis terug naar de USA. We rijden dan verder naar Acadia National Park. Daar verblijven in een huisje voor vier nachten. We willen graag de zonsopkomst zien, walvissen kijken en kajakken op de oceaan. Na die vier nachten gaan we door naar de White Mountains waar we drie nachten blijven. Daarna gaan we door naar Agawam waar we twee nachten blijven. Daar willen we naar het pretpark Sixflags New England.

Vanuit Agawam gaan we weer naar boston waar we vijf nachten blijven en na die vijf nachten vliegen we terug naar huis.

Dit is onze reisplanning. We zullen vast wel andere plannen hebben als we aan het reizen zijn. Ik probeer iedere dag een blog te posten over onze avonturen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden en dat jullie zullen gaan genieten van blogs die hier op komen te staan.

groetjes de familie Biemans

1. Chris:
    18 juni 2015
    Helene, leuk verhaal. Papa
  2. Vanessa:
    21 juli 2015
    Alvast heel veel plezier ben benieuwd naar jullie verhalen. Fijne vakantie.
  3. Yvonne de Graaf:
    21 juli 2015
    ik wens jou en je gezin een fijne vakantie en veilige kilometers.
  4. Mariëlla:
    24 juli 2015
    Heel veel plezier allemaal en geniet ze!!! ;-)
  5. André van Leeuwe:
    24 juli 2015
    Wat leuk dat er een blog wordt bijgehouden. We gaan jullie zeker volgen!
    Heel veel plezier op deze bijzondere reis!
    Veel liefs uit Purmerend.