Oost west, thuis best.

23 augustus 2015 - Carroll, New Hampshire, Verenigde Staten

Vrijdag 21 augustus staat de thuisreis weer op het programma. Ons vliegtuig vertrekt  's avonds om kwart over zeven. We hebben dus nog een hele dag voor ons. Als we 's morgens opstaan, regent het pijpenstelen. We gaan naar Salem. In dit stadje hebben begin 17e eeuw de enige heksenprocessen van de hele VS plaatsgevonden. De rit naar Salem is vervelend. Door de regen in combinatie met de luchtvochtigheid beslaat de buitenkant van de autoruiten en dat maakt rijden in drukke ochtendspits lastig. Nadat we in Salem hebben ontbeten, is het droog en in de loop van de dag wordt het zonnig, maar ook drukkend warm.

In Salem bezoeken we het Witchcraft museum. In dit museum wordt op een leuke manier vertelt wat er in de stad is gebeurt en hoe het zover heeft kunnen komen dat er mensen in de gevangenis zijn gestopt en zelfs verhangen door valse beschuldigingen rondom hekserij. In de stad, buiten het museum, draait veel om de verheerlijking van geesten en heksen. Leuk om een keer te zien, maar niet passend bij wat er in het stadje is gebeurt.

Mede doordat het zo benauwd was, waren we ruim op tijd op het vliegveld. Het afleveren van de auto en het inchecken verliepen vlot. Bij aankomst bij de gate bleek dat onze kaartjes niet klopten. Het duurde even voordat we naar binnen mochten. Toen we zouden vertrekken, bleek dat de bagage nog niet in het ruim zat. Uiteindelijk vertrokken we ruim een uur later. Tijdens de vlucht werd dit grotendeels ingehaald. Het vliegtuig zat vol. Slapen viel niet mee en Maarten heeft in het geheel niet geslapen. De huisreis verliep uitermate vlot. We hebben de trein naar huis net gehaald. Hierbij was het Hélène niet gelukt om de toeslag op haar treinkaartje te krijgen. Natuurlijk werden we gecontroleerd, maar de conducteur kon zien dat Hélène had geprobeerd toeslag te betalen en omdat ze heenreis netjes de toeslag had betaald streek de conducteur met zijn hand over zijn hart. Ondanks het slaaptekort hebben we zaterdag nog van alles kunnen doen. Toen we 's avonds gegeten hadden waren we doodop, maar voldaan door deze mooie reis. Het was een fantastische vakantie.