PEI

5 augustus 2015 - Moncton, Canada

Zaterdag gingen we met de boot naar Prince Edward Island (PEI). We hadden alleen de eerste boot gemist, omdat Maarten nog extra cornflakes wilde voor het ontbijt. Gelukkig varen er twee veerponten en na een uur konden we met de volgende mee. Het was een bootreis van circa 75 minuten. We zijn langs de oostkust van het eiland gereden om naar oom Theo en tante Coby. We werden hartelijk ontvangen. Het was bedoeling dat we in een cottage aan het strand zouden slapen. Door de drukte op het eiland was dit niet beschikbaar en we hebben 4 dagen thuis bij oom Theo en tante Coby doorgebracht.

Het was marvelous! Iedere ochtend een heerlijk ontbijt en ook een heerlijk avondmaal. Maandagavond zijn we met de hele Canadese familie wezen uit eten bij fishermans warf. Het was erg gezellig en erg lekker. Het was ook leuk om hen te ontmoeten.

PEI is een lieflijk eiland in de golf van St Laurens. Zondag 2 augustus hebben we de hoofdstad charlottetown bezocht. Een kleine provinciehoofdstad met mooie huizen. Hierna zijn we nog even gaan zwemmen in de zee. Maandag hebben we het midden van het eiland bezocht en dinsdag het westpunt. Vandaag zijn we langs de zuidkust naar de confederation bridge gereden en hebben we PEI achter ons gelaten.

We vinden PEI een ontzettend mooi vakantieëiland. Veel stranden, afwisselend  boerderijen en bossen. Vandaag 5 augustus zitten we in Moncton, New Brunswick.